Cemil Onay’ın Resim Sergisi Ziyarete Açıldı: “ADAm – ESER”
Türk resim sanatının başarılı sanatçılarından Cemil Onay, “ADAm ESER” başlıklı eserlerinden oluşan kişisel resim sergisini Sardunya Cafe’de sanatseverlerin beğenisine sundu.
05 Aralık Perşembe günü Sardunya Cafe’de yapılan açılış kokteylinde insanın iç dünyasına yöneldiğini söyleyen Ressam Onay, “İçmek, yalnızlık, anımsanmayan şeker tadında anlar, hatırlanmak istenmeyen kuytu sarhoş saçmalıkları, iyi olmaktan sıkılma halleri, kendini bırakmalar, Kasım Sıkıntısı, üretimler, pineklemeler, çirkinlik kompleksi, Ego, akil olmaktan sıkılıp sakil olma halleri, arcıalem tavırlar, tekmili birden bu sergide” açıklamasında bulundu.
Der Blaue Riter (Mavi Süvari) hareketinden beslenen ve sanatın sebebi olarak içsel gereklilik tavrını benimseyen Onay’ın “ADAm ESER” başlıklı resim sergisi 25 Aralık 2013 Çarşamba gününe kadar Sardunya Cafe’de ziyaret edilebilir.
Cemil Onay Kimdir?
1967’de Balıkesir’de doğdu. 1985’de Balıkesir Cumhuriyet Lisesi’nden mezun oldu. 1988’de Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Bölümü’nü kazandı. 1993’de Eyüp Ömer Yüksel, H. Avni Yamaner, Merih Ercan, Prof. Horst Hermann’dan atölye dersleri alarak mezun oldu. Yurtiçi ve yurtdışında çeşitli karma sergilere katıldı ve kişisel sergiler açtı. 1998 yılından bu yana Bozcaada Rengigül Sanat Galerisi’nin sanat danışmanı ve yöneticisidir. Bir Kandinsky hayranı olan, Der Blaue Riter (Mavi Süvari) hareketinden beslenen ve sanatın sebebi olarak içsel gereklilik tavrını benimseyen Onay, birden fazla özgün sanatçının eserinin, özgün sanatçı olduğunu iddia eden bir kurul ya da jüri tarafından sıralandığı, yarıştırıldığı, kategorize edildiği tüm yarışmalara karşıdır ve katılmamaktadır. Onay halen Bozcaada’da resim yaparak yaşamını sürdürmektedir.
Der Blaue Reiter (Mavi Süvari) Hareketi;
Vassily Kandinsky ve Franz Marc’ın 1911’de Almanya’nın Münih şehrinde kurduğu ressamlar birliği.
Kandinsky ve Marc 1912’de, içinde plastik sanatlara ve müziğe yer verdikleri Der Blaue Reiter (Mavi Süvari) adında bir almanak yayınladılar ve iki sergi düzenlediler. Daha sonra Gabrielle Münter, Alexej Jawlensky, Marianne von Werefkin, Alfred Kubin, Paul Klee, Arnold Schönberg’in de katıldığı Mavi Süvari grubunun bildirgesi, dönemin entelektüel ortamında oldukça yankı uyandırdı. Sanatçılar yeni bir tinsel çağı haber verdiler. Bildirgede on dört ana makale vardı. Bu metinlerde Kandinsky ilk kez sanatçının doğayı kavraması ve saf estetik birliğe yönelmesindeki yegane aracı olarak gördüğü ‘içsel gereklilik’ten bahsetti.
1905’de kurulan Die Brücke (Köprü) adlı ressamlar birliği gibi, Mavi Süvari stili realizm, naturalizm ve izlenimciliğe karşıydı.
Der Blaue Reiter’in 1912’de Münchner Galerie Thannhäuser’da yaptıkları sergiden sonra kendilerini uluslararası alanda duyurmayı başardılar. Bunun üzerine Heinrich Campendonk, Robert Delauney ve Lionel Feininger bu guruba katıldılar. [Kaynak: tr.wikipedia.org]
Yorumlar...
Henüz yorum yok...